KeBeNe Children Home, Wienanda Penninkhof

Koffers & Ziektes

Deze dagen staan in het teken van het inpakken van mijn koffer. Ik dacht, dat doe ik even, maar dit valt toch maar weer tegen! Wat moet wel mee en wat is niet meteen noodzakelijk... Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik veel oude kleren mee wil nemen die ik mooi kan achterlaten in Kenia. Zo heb ik voor de terugweg plek in mijn koffer voor wat souveniers.

Vandaag de dag neem ik mijn eerste malariapil tot mij met in mijn achterhoofd dat dit voorkomt dat ik geen malaria krijg^^. De ziekte Ebola en het Marburg virus zorgden ervoor dat ik het een beetje eng vond om naar Kenia te gaan. Gelukkig ben ik gerustgesteld. Wij Nederlanders kunnen dingen soms wat erger maken dan dat het in werkelijkheid allemaal is (ondanks dat de ziektes wel heftige gevolgen hebben!). Bij deze kan ik jullie (voor nu!) ook gerust stellen! Afgelopen vrijdag zijn er een aantal mensen vanuit Nederland ook naar Kenia gegaan en zij hebben zich nog niet onveilig gevoeld! De Ebola-haard zit net zover van Nederland af als van Kenia!

De eerste afscheidsfeestjes zijn een feit! Vrijdag zijn we, ter ere van mijn opa en oma, heerlijk uit eten geweest met de familie Dekker! Dit was een beetje dubbel, want ik nam ook meteen vast afscheid. Het blijkt ook maar weer dat ik ontzettend lieve vrienden heb! Zondagavond werd ik verrast met een gezellig afscheidsfeestje die we daarna, met nog meer mensen, konden voortzetten. Maandag tijdens de gymnastiek was ook helemaal geweldig! De meisjes hadden me verrast met wat cadeautjes en een dansje. Ook het afscheid met mijn schoonfamilie (ja, die heb ik nu ook...) is een feit. Vanavond nog even van het gezin en laat dan het vliegtuig maar komen!

Reacties

Reacties

Mariska

Heel veel plezier!! Ga lekker genieten en pas goed op jezelf!!

Sanne

Heel veel plezier! En geniet er ook voor al van!

Eline

Super leuk, heel veel plezier!!

Milou

Hey Wienanda, heb je gister niet gezien! Maar heel erg veel plezier & succes en ik ga je verhalen zeker volgen :)

hester van oene

Hoi,

heel veel plezier en pas goed op je zelf. jammer dat je weer gestopt bent bij de boni. we zullen je missen.

Diny

Wienanda, heel veel plezier en een mooie tijd toegewenst in Kenia!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!