KeBeNe Children Home, Wienanda Penninkhof

Een dag niet gelachen...

Doodse stilte.. er zijn vier momenten op een dag dat het doodstil is hier. Over het eerste moment verbaas ik mij niet zo: ’s nachts als iedereen slaapt. Over de andere drie moment verbaas ik mij zeker: tijdens het eten. Je hoort hier alleen zo nu en dan iemand smakken. Terwijl wij Hollanders (vooral mama) vinden dat etenstijd juist een gezellig moment is, is het hier een moment van stilte. De rest van de dag is het bijna altijd druk.

Toch ben ik best wel een gezelligheids mens! Alle berichtjes en interesse van jullie uit Nederland vind ik erg leuk! Er zijn nu ook twee vrijwilligers uit Nederland en nog 2 mensen uit Nederland. Met hun kan ik wat uitstapjes doen. Ik vind het super leuk in Kebene, maar er even tussenuit is ook lekker. Zo gaan we eens samen uit eten, de omgeving verkennen, naar het strand en een tourtje boeken. Ook laten een aantal kinderen mij de omgeving zien. Als ‘beloning’ drinken we gezellig wat. Daar worden ze al helemaal vrolijk van!

Ondanks dat de kinderen vakantie hebben, moeten ze zich wel bezig blijven houden met school. Dat gaat hier best wel heel erg anders. Veel kinderen tellen nog gewoon op hun vingers. Ik heb maar even mijn juf kwaliteiten in de strijd gegooid en wat maniertjes geleerd om beter op te tellen. Ook ga ik de tafels automatiseren. Er zijn wat kinderen die op eigen niveau zijn, maar ook een heel aantal kinderen (vooral de ouderen) die wat achterstand hebben. Het meest extreme geval is dat er dit jaar iemand van 17 eindelijk de basisschool mocht verlaten! Ik vind het super interessant om te zien hoe de mensen hier leven. Omdat ik dat elke dag meemaak, ontdek ik telkens weer nieuwe dingen. Ik ga mee naar graduationday (groep 8 die afstudeert en de kleuters die naar de grote school gaan), hoor ik dat een controle bij de tandarts maar €2,- is en zie ik hier dat kinderen heel goed kunnen delen!

De dagen gaan nu ontzettend snel voorbij. Zo snel dat ik helemaal niet precies weet waar ik nu over moet schrijven. Ik word oprecht gelukkig van deze kinderen. Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. Nou ik beleef een dag nu dan wel 100 keer! Mijn ochtendhumeur is niet helemaal weg, maar die probeer ik wat te onder drukken. Het ontbijt is elke dag HEERLIJK! Verder rommelen de kinderen de hele dag maar een beetje wat aan en daar doe ik in mee. Vandaag hebben we een kleine beautyochtend gehad met de meiden, ik heb de kinderen al wat spellen geleerd en ik wil graag met ze Levend Stratego gaan doen. Als iemand anders nog leuke ideeën heeft, hoor ik dat graag.

Goed, mijn blog is niet zo heel sterk dit keer, maar ik heb niet zo heel veel inspiratie. Toch moest ik maar weer eens even wat van me laten horen! Elke keer plaats ik ook wat nieuwe foto's. Hier krijgen jullie niet altijd bericht over dus kijk gerust.

Lieffs Wienanda

Reacties

Reacties

Agnes de Lange

Wat ontzettend leuk weer wat van je te lezen. Superleuk. Wat heb je een bijzondere tijd daar!!! Heel waardevol.
Geniet van alles en iedereen om je heen en wij genieten hier thuis van jouw verhalen.
Groetjes

wietske

Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt!
Op en top juf! Ze zullen daar vast heel blij met je zijn!
Groetjes van mij

Daphny

Super leuk Wien!! Nog heel veel plezier daar:)
Het is weer leuk om je blog te lezen, doet me denken aan Peru ? Succes met je ochtend humeur!!
Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!