KeBeNe Children Home, Wienanda Penninkhof

Kebene, kerk en kerst

Nog een kleine maand en ik ben weer terug in het koude, besneeuwde Nederland. Soms verlang ik wel eens om weer in Nederland te zijn ondanks dat ik mij hier nog altijd prima vermaak. Het voordeel van zolang bij de kinderen te zijn, is dat ik echt merk dat de band telkens sterker wordt. Ik houd van ieder kind en personeelslid. Ze hebben een speciaal plekje in mijn hart! Het is prachtig om te zien hoe oprecht gelukkig deze kinderen zijn. Ze verdienen een prachtige toekomst zoals ieder kind dat verdiend!

Elke zondag is weer een prachtige dag. De kerk gaat anders dan dat ik ben gewend, maar de sfeer is top. Het is mooi om dit mee te maken met de Kebene familie. Na het middageten gaan we naar het strand. Wat geniet ik daar met iedereen. De kinderen krijgen geen zwemles, maar leren zwemmen door elke keer weer in het water te gaan.

Kerst was een mooie dag die begon met het kijken van een kerstfilm: Home Alone. Ik miste mijn familie en vrienden wel, maar wat wil je ook met de gedachte dat ik een toffe familie en top vrienden heb^^. Ik had besloten om niet mee naar de kerk te gaan, maar om te helpen met het klaarmaken van onze kerstmaaltijd. De kerstmaaltijd in Nederland is beter, maar het is geniaal om te zien hoe ze hier het eten allemaal klaarmaken. 2 geiten werden geslacht en 5 kippen. Bijna alles van deze dieren wordt gegeten, genieten….. Verder heb ik geholpen met het snijden van groeten, een soort van tomatensoep en mandazi maken! Na een bezoekje aan het strand (de eerste keer dat ik zwem in de zee met kerst!), was het tijd voor de maaltijd. Geen regels dus onbeperkt eten! Dit betekent dat je ontzettend grote borden vol eten ziet en kinderen die genieten. Het uitbuiken gebeurde niet tijdens een slaapje, maar tijdens het genieten van een modeshow! De kerstdag werd afgesloten met het kijken van een film. Tegenwoordig hebben we een televisie in Kebene. Nederlandse luxe, maar de kinderen zijn er oprecht blij mee.

Tegen 31 december en 1 januari zie ik best wel een beetje op. Dit is het fijnste om te vieren met vrienden en familie. Toch is dit wel weer een ervaring rijker om het te vieren met mijn familie hier!

Naast dat ik veel in Kebene ben, zie ik ook veel dingen van de prachtige natuur. Elk stukje strand is weer anders en mooi. Op dit moment geniet ik van mijn luxe leventje dat een combinatie is van ‘werken’, omgaan met kinderen, strand bezoeken, op avontuur en uit eten gaan. Dit zal echt nog weer even flink wennen zijn als ik terug ben in Nederland!

Lieffs Wienanda

Reacties

Reacties

hester

hey wienanda,

fijn om te lezen dat je het na je zin hebt. heel veel succes nog en een goede jaarwisseling en ook sterkte met het missen van je vrienden en familie.

groetjes hester

Jeanet

Hoi Wienanda.
Leuk verhaal.
Goede jaarwisseling en volgend jaar met je familie en vrienden

Groetjes jeanet

Wietske

Een goede jaarwisseling gewenst!!!

Natascha van Ingen

hé leuk dat je het fijn hebt gehad met de kerst! Wat gaat de tijd al weer snel. Geniet nog even met volle teugen en een gelukkig en een gezond 2015 gewenst van ons allen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!