KeBeNe Children Home, Wienanda Penninkhof

Safari stuff

In Kebene is het rustig. Morgen komen alle kindjes terug van hun familie. Ik hoop van harte dat ze een leuke tijd hebben gehad. Met de kindjes die in Kebene bleven heb ik een ontzettend leuke tijd gehad, maar ik heb de andere kinderen ook wel echt gemist. Ik ben blij dat ze morgen allemaal weer terug komen. De rust die er was verdwijnt en wordt opnieuw vervangen door een heel stel vrolijke kinderen. Kinderen zijn echt de leukste mensen op aarde!

Voor het eerst in mijn leven ben ik uitgegaan in Afrika. De Nederlandse sfeer is totaal anders dan de sfeer van uitgaan hier in Kenia. Sta ik daar op de dansvloer tussen allemaal mensen die wel kunnen dansen! Ik heb mijn dansmoves in de strijd gegooid en ondanks dat ik niet heel goed was, heb ik mij wel flink geamuseerd! Ook kwamen we papa en mama Rainbow (school) tegen. Ik heb verteld dat ik afgestudeerd ben voor juf en meteen waren ze enthousiast. Als de kinderen weer naar school gaan, ga ik zeker een keertje (of paar keer vaker) langskomen om te kijken hoe het in de klassen gaat, om te helpen en misschien zelf een lesje te geven. Hier heb ik nu al zin aan!

Afgelopen 3 dagen ben ik op safari geweest. Wauw, wat kan ik genieten van de natuur. Dit is zo ontzettend mooi gemaakt! Op de neushoorn na, hebben we de big five gezien + nog veel andere dieren. Ook hebben we vastgezeten met de safaribus, maar we hebben ons eruit weten te duwen (wat maakt ons sterk, TEAMWERK!). De lodges waar we verbleven waren prachig. Bij de eerste lodge kregen we tijdens het eten bezoek van een zeer grote aap en als we op onze veranda zaten hadden we zicht op wel meer dan 20 apen. De tweede lodge was op palen. Dit betekende dat we een prachtig uitzicht hadden op het park en tijdens het eten zagen we de olifanten lopen. De laatste dag zijn we heel vroeg op weg gegaan om de zonsopgang en het ontwaken van de natuur te zien. Dit is zo ontzettend mooi! Gewoon iets wat je niet kunt omschrijven, maar wat je moet meemaken!

Met een groep van ongeveer 20 man zijn we vandaag naar het waterpark gegaan. De kinderen hebben zich flink vermaakt en ik ook. Het voordeel van kind met kinderen zijn, is dat je gewoon zelf ook kind kunt zijn tussen de kinderen! Het weer was super en de gezelligheid was top! Gelukkig kon ik mee, want ik had bijna een andere bestemming gekregen: de rechtbank… Op weg naar het waterpark werden we namelijk aangehouden door security: ‘’Laat uw paspoort zien!’’. Uhmm.. die heeft mevrouw Penninkhof niet bij haar. Dus wij (als twee blanken) de bus uit en achter de securityman aan die een flink groot geweer in zijn hand had. Opzich voelde ik mij niet helemaal op mijn gemak! Lang leven de donkere mensen, want zij hebben mij gered. Voor 200 sjilling (€1,80) konden we de man omkopen en konden we gelukkig verder! Iets wat achteraf natuurlijk super leuk is om mee te maken, maar op dat moment was ik toch even niet heel vrolijk.

Dat ik niet heel vrolijk ben, komt niet heel vaak voor. Ik heb hier echt de tijd van mijn leven en ben blij dat ik hier niet voor 1 maand zit. Ik wil iedereen (voor zover dat kan) aanraden om ook een stukje van de wereld te zien. De wereld is namelijk veel mooier dan de Nederlandse cultuur alleen. Het is ontzettend tof om andere culturen te ontdekken. Hier kan ik de goede dingen van meenemen in mijn leven en de dingen die ik minder vind, laat ik hier achter!

Ik vind het heerlijk om te zien hoeveel graden het is in ons kikkerlandje terwijl ik kan genieten van de heerlijke zon (gemiddeld 30 graden wat nog gaat oplopen). Lieve mensen, ik wens jullie alle goeds in Nederland, maar ik geniet nog hier in Kenia!

Met de foto’s ben ik trouwens niet zo heel actief, maar daar heb ik weinig tijd voor / geen zin in. Op facebook heb ik ook het een en ander geplaatst.

Lieffs Wienanda

Reacties

Reacties

natascha van ingen

Super verhaal weer Winanda! Fijn dat je zo geniet! Veel plezier nog!
Groetjes van de buurtjes !

Pieter en Henriet

Het was ons weer een waar genoegen om jou verhaal weer te mogen lezen! Geniet ervan!!

gerda eikelboom

geweldig zo als je kan schrijven, maar wat fijn dat je he t zo naar je zin hebt, mooi om te lezen , zoals je schreef over de kinderen is prachtig ,kinderen zijn zo puur.

groetjes de buren eikelboom

Jan Henk

Mooi weer nichtje! Geniet er van en leer die kids nog een paar spelletjes :-)

Dineke

Wat kan jij leuk vertellen en wat heb je al veel gezien
Kind zijn met kinderen is ook iets voor mij. succes verder

gezien de jong

Heerlijk om weer eens even je verhalen te lezen. Wat een verschil met het begin: je zit super te genieten! Prachtig! En ja, kinderen zijn leuk, overal ter wereld! Nou, ga er nog maar even voor! Groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!