KeBeNe Children Home, Wienanda Penninkhof

Foundation wordt zonnebrand

Wauw, wat een kick geeft het als het alleen reizen goed gaat! Veilig en wel ben ik aangekomen in Kenia. Het overstappen in Nairobi vond ik nog wel eng, maar daar werd ik geholpen door een zeer vriendelijke man. Eenmaal in Mobassa bleek dat mijn koffer nog in Nairobi stondL. Na een klein half uurtje wachten waren mijn koffer en ik weer herenigd!

Op het vliegveld in Mombassa stond Mohammed met 4 kindjes van KeBeNe mij op te wachten! Hup, de bus in en gaan! Eenmaal op de weg voelde ik dat ik goed zat. Wat vind ik het heerlijk om nieuwe dingen te zien. (helaas veranderde dat gevoel gauw, maar dat later) Het verkeer is verschrikkelijk en meteen hebben we al een soort van kleine botsing! Hier kan ik, als beginnend en zeer onervaren bestuurder, beter niet rijden.

In KeBeNe word ik eerst naar mijn plekje voor de komende 3 maanden gebracht. Een klein schattig hutje, met mijn eigen douche^^, wc en bed. Dit hutje staat tussen nog 4 andere hutjes en mooie zitplekken. De hitte wordt me even te veel en ik neem een heerlijke douche die koud blijkt te zijn. Toch is dit totaal niet vervelend (en bovendien goed voor mijn haar). Daarna ontmoet ik Hans en Linda die een taak hebben bij KeBeNe. Het wordt me even te veel en ik barst in huilen uit. Waarschijnlijk teveel indrukken die ik allemaal alleen moet verwerken. Ik merk dat ik nog niet helemaal op mijn plek ben, maar hopelijk komt dat gauw.

Het eten heeft weinig smaak, is eerder minder lekker dan lekker en vult gigantisch! Daarom eet ik niet zoveel in tegenstelling tot de kinderen hier! Zij scheppen hun hele bord vol ondanks hun leeftijd. In de avond hebben we een gebedsuurtje wat meer in houd dat we gaan zingen in plaats van bidden. We lezen even uit de Bijbel, ik moet me voorstellen en daarna komen de nachtegaaltjes tevoorschijn! Wat een ritme en muzikaliteit is hier. Heerlijk om naar te luisteren en om al eens even proberen om mee te doen.

Alles hier is nog wennen. Toch probeer ik zoveel mogelijk te genieten waar ik van genieten kan. Het is hier echt heel warm. De zon probeer ik echt te vermijden! Mijn foundation heb ik ingewisseld voor zonnebrand. De kinderen hebben vanaf vandaag vakantie voor 2 maanden. Dat betekent dat ik veel met ze kan gaan doen. Ze accepteren mij helemaal, maar het is voor mij zoooo lastig om alle kinderen uit elkaar te houden. Ze lijken, voor mij, allemaal op elkaar. Aan Nederland moet ik gewoon niet denken nu, want dan wil ik terug, maar dat veranderd hopelijk gauw!

Reacties

Reacties

Dianne

Aaah! Spannend allemaal. Ik snap best dat de indrukken je even helemaal teveel worden. Veel succes met alles! (: Komen er ook al gauw foto's? (a)

hilda

Spannend meisje masr ik denl dat je het kunt. Kop op .en geniet van de dingen die op jr pad komen.liefs tante hilda

Harry

Wauw!!!!!!!!!!! spannen hoor. fijn dat alles toch verder goed is gegaan. ik hoop dat je er een hele fijne en leuk tijd zult hebben. ik zie nu al uit naar de foto's van je leuke optrekje en de kinderen waar je mee gaat werken.

Peter

zal wel ff wennen zijn ja! Sterkte en veel plezier...

Henny

Goed gedaan hoor, zo'n vliegreis helemaal in je uppie!! En dat huilen: ach, dat is de ontlading van al die spanning... Wat geeft 't ?? OPLUCHTING!! Nu je er bent kun je echt gaan genieten. Doe dat maar, want 3 maanden zijn ook zo weer om! En ik denk dat al die zelfde koppies, straks allemaal individuele kinderen voor je worden, die je dan door en door kent. Lieve groetjes!

Elly

Wienanda je bent een topper!
We hopen dat je er gauw zult wennen.
Geniet ervan. We denken aan jou.
liefs je moeder.

Jeanet

Leuk om mee te lezen Wienanda, veel plezier en succes

Marieke

Hooi wien!
Leuke verhaaltje weer zeg: )
Je kunt het! !! En hopelijk went het snel.
Ik denk aan je
Xxxxxxxxx

Maarten

Hee wienanda!

Gaaf om je verhaal te lezen!
En wat komt het mooi uit dat de kinderen twee maanden vakantie hebben.
Hopelijk verwerk je alle dingen een beetje en went het snel! Heel veel succes en zegen, geniet ervan!

Greetz Maarten

Josanne Aalders

Hoi juf Wienanda, ik wens u een fijne tijd toe. Ons gymgroepje heeft niet gewonnen zaterdag maar het heel leuk???? Kusjes Josanne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!